Найпопулярніші запитання

Хто зобов’язаний надавати публічну інформацію?

Статтею 13 Закону «Про доступ до публічної інформації» визначені розпорядники інформації, котрі мають надавати відповідну інформацію, а саме 5 категорій осіб:

Розпорядники інформації

 

Інформація, яку вони зобов’язані надавати за запитами

Суб’єкти владних повноважень

Будь-яка публічна інформація, що не віднесена законом до інформації з обмеженим доступом

Юридичні особи, що фінансуються з державного, місцевих бюджетів, бюджету АРК

Інформація щодо використання бюджетних коштів

Особи, якщо вони виконують делеговані повноваження суб’єктів владних повноважень згідно з законом чи договором

Інформація, пов’язана з виконанням їхніх обов’язків

Суб’єкти господарювання, які займають домінуюче становище на ринку або наділені спеціальними чи виключними правами, або є природними монополіями

Інформація щодо умов постачання товарів, послуг та цін на них

Суб’єкти господарювання, які володіють:
а) інформацією про стан довкілля;
б) інформацією про якість харчових продуктів і предметів побуту;
в) інформацією про аварії, катастрофи, небезпечні природні явища та інші надзвичайні події, що сталися або можуть статися і загрожують здоров’ю та безпеці громадян;
г) іншою інформацією, що становить суспільний інтерес

а) інформацією про стан довкілля;

г) іншою інформацією, що становить суспільний інтерес

 

До якої інформації може обмежуватись доступ?

Стаття 6 Закону «Про доступ до публічної інформації» передбачає обмеження доступу до:

  • конфіденційної інформації;
  • таємної інформації;
  • службової інформації.

Обмеження доступу до інформації здійснюється відповідно до закону:

  • в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадського порядку з метою запобігання заворушенням чи злочинам;
  • для охорони здоров’я населення;
  • для захисту репутації або прав інших людей;
  • для запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно;
  • для підтримання авторитету і неупередженості правосуддя;
  • розголошення інформації може завдати істотної шкоди цим інтересам;
  • шкода від оприлюднення такої інформації переважає суспільний інтерес в її отриманні.

Як надіслати запит електронною поштою?

Використовуючи будь-яку поштову програму або поштовий сервіс надішліть листа на адресу електронної пошти, виклавши у ньому суть запиту та оформити належним чином.

Чи можу я надіслати запит, якщо у мене немає електронної пошти?

Надішліть запит поштою за адресою: вул.Героїв України, 15 , м.Бровари, Київська область, індекс 07400 (на конверті вказати: «Запит на інформацію»)

Хто може мені допомогти правильно написати запит?

Головний спеціаліст з питань доступу до публічної інформації в апараті Броварської районної державної адміністрації допоможе правильно оформити запит та за потреби надасть консультацію щодо доступу до публічної інформації.

Чи можу я повідомити свій запит телефоном?

Зателефонуйте за номером 04594 65585 головний спеціаліст з питань доступу до публічної інформації в апараті Броварської районної державної адміністрації, прийме запит та оформить належним чином, в разі необхідності проконсультує з питань доступу до публічної інформації.

Я надіслав запит, а мені відповіли, що це не запит.

Може йтися про надсилання не запиту, а звернення або прохання про надання правової консультації тощо. Ми відповідаємо тільки на запити щодо публічної інформації, якою володіє Броварська районна державна адміністрація

У чому різниця між запитом і зверненням?

Запит – це прохання надати публічну інформацію, наприклад, копію розпорядження голови райдержадміністрації.

Під зверненням громадян слід розуміти викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) та скарги.

Про що я можу запитати у Броварської районної державної адміністрації?

Броварської районної державної адміністрації може надати копії розпоряджень, плани роботи райдержадміністрації та іншу інформацію, що знаходиться в райдержадміністрації, якщо вона не є конфіденційною, таємною або службовою.

Право на доступ до публічної інформації гарантується максимальним спрощенням процедури подання запиту та отримання інформації. Як саме реалізується цей принцип під час подання запиту особисто?

Створення умов для подання письмового запиту та отримання інформації передбачає: окремий стіл, стілець, відповідне освітлення, ручка і папір для запитувачів, можливість підключення до електромережі тощо. У робочій зоні, призначеній для написання запитів, у вільному доступі можуть бути затверджені розпорядниками форми (бланки) або вони надаються на прохання запитувача. Така практика спрощує процес написання запитів, особливо для запитувачів, які це роблять вперше або нечасто.

Відповідь не надійшла вчасно, що робити?

Невчасне надання відповіді – порушення законодавства і ви маєте право його оскаржити. Проте перед цим варто переконатись, що відповідь дійсно не надійшла, а саме:

  • перевірити папку «спам» вашої електронної пошти;
  • перевірити, чи немає у поштовій скриньці повідомлення про надходження до поштового відділення рекомендованого листа для вас;
  • перевірити, чи ви порахували терміни виконання запиту так само, як розпорядник. Наприклад, якщо ваш запит надійшов у другій половині дня, або після робочого часу, то термін виконання буде відраховуватись, починаючи із наступного робочого дня.

Також ви можете зателефонувати до розпорядника інформації та дізнатися, чи було відправлено відповідь на ваш запит.

У випадку, якщо ваше право на інформацію було порушено і ви не отримали відповідь на свій запит – маєте право відповідно до статті 23 Закону України «Про доступ до публічної інформації» поскаржитись до керівника розпорядника, вищого органу або суду.

Оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформації до суду здійснюється відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України.

Крім ненадання відповіді на запит запитувач має право оскаржити:

1) відмову в задоволені запиту на інформацію;

2) відстрочку задоволення запиту на інформацію;

3) ненадання відповіді на запит на інформацію;

4) надання недостовірної або неповної інформації;

5) несвоєчасне надання інформації;

6) невиконання розпорядником обов’язку оприлюднювати інформацію відповідно до статті 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації»;

7) інші рішення, дії чи бездіяльність розпорядника інформації, що порушили законні права та інтереси запитувача.

Куди і як скаржитись, якщо порушено право на інформацію?

  • До керівника розпорядника інформації;
  • До вищого органу;
  • До суду;

У випадку, якщо ваше право на інформацію було порушено, ви маєте право відповідно до статті 23 Закону України «Про доступ до публічної інформації» поскаржитись до керівника розпорядника, вищого органу або суду.

Вищий орган – орган у підпорядкування якого перебуває розпорядник інформації.

Оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформації до суду здійснюється відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України.

Які терміни розгляду запиту на інформацію?

Розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.

Запит може бути розглянутий і швидше – у разі якщо він стосується інформації, необхідної для захисту життя чи свободи особи, щодо стану довкілля, якості харчових продуктів і предметів побуту, аварій, катастроф, небезпечних природних явищ та інших надзвичайних подій, що сталися або можуть статись і загрожують безпеці громадян. У такому випадку, відповідь має бути надана не пізніше 48 годин з дня отримання запиту.

Проте важливо пам’ятати, що клопотання про термінове опрацювання запиту має бути обґрунтованим!

Також враховуйте, якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.

Терміни розгляду запиту на інформацію визначені у статті 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації».

Чи зобов’язаний розпорядник інформації встановлювати комп’ютери, сканери, фотокопіювальну техніку, надавати папір чи інші носії інформації тощо?

Ні. За Законом, запитувачі мають право користуватися власними канцтоварами та технікою, а розпорядники лише мають забезпечити можливість це робити у спеціально відведених місцях.

Чи мають надаватися на запит завірені копії документів, якщо цього вимагає запитувач?

Ні Закон України «Про доступ до публічної інформації», ні Типова інструкція з діловодства в органах виконавчої влади не регулюють цього питання. Закон гарантує максимальне спрощення процедури отримання інформації, але не уповноважує розпорядників завіряти надані у відповідь на запит копії документів та не надає запитувачу права вимагати такого завірення.

Таким чином, Закон не зобов’язує завіряти копію документа, яка надається у відповідь на запит.

 

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень