Як говорити з дитиною про протези

Дата: 11.08.2023 10:00
Кількість переглядів: 128

Фото без опису

Уявіть, що хтось на вулиці довго і ретельно розглядає ваші ноги або обличчя. Це неприємно і некомфортно. Такі самі відчуття можуть виникнути в людини з ампутованими кінцівками, якщо ви довго і ретельно розглядатимете її протез.

ГО «Безбар’єрність» разом із командою «СпівДія заради Дітей» підготувала поради, як комфортно взаємодіяти з людиною із протезом.

Для чого потрібні протези?

Протези використовують для того, щоб замінити втрачену руку або ногу. Із протезом ноги та руки людина може ходити, бігати, одягатися, тримати чи переставляти різні предмети. Людина може втратити кінцівку за різних умов. І якщо вона не хоче говорити про це сама, то запитувати про це некоректно.

У кожного і кожної свій протез, створений індивідуально під людину з урахуванням її потреб, віку та можливостей. Комусь потрібен спортивний протез, а комусь більше до вподоби косметичні або функціональні.

Чи можна торкатися протезу?

Ні, протез – це частина тіла людини – рука чи нога, і людині може бути неприємно, коли її торкаються інші люди. Пам’ятайте, що будь-яку людину не можна торкатися без її дозволу.

Як взаємодіяти з людиною із протезом?

Ставитися до людини з протезом варто так, як і до людини без протезу. Не потрібно довго роздивлятися, оскільки їй може бути неприємна така пильна увага. Уявіть, що хтось на вулиці довго і детально розглядає вашу частину тіла – це буде для вас не дуже комфортно.

Демонструвати жалість, уникати або підходити з незручними питаннями до людей із протезами не варто. Усі люди різні та мають різний вигляд. Саме це розмаїття і робить наш світ прекрасним, красивим та цікавим. Дивно, якби всі і все навколо було однаковим.

Якщо ви не впевнені, як зробити краще, завжди можна перепитати в самої людини. Чи потрібна вам допомога? Як я можу вас підтримати? Проте коли людині потрібна допомога, вона завжди сама може про це попросити.

Більше правил коректної взаємодії є у «Довіднику безбар’єрності» – посібнику з нової етики спілкування, створеному за ініціативою першої леді Олени Зеленської.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень