Профтехи Київщини візьмуть участь у проєкті «100 майстерень»
Міністерством освіти і науки України спільно з обласними державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування, стейкхолдерами у 2024 році реалізується проєкт #100 майстерень. Про це під часу брифінгу повідомила заступниця голови Київської ОДА Жанна Осипенко.
Цього тижня визначено перші 72 профтехи, які в майбутньому отримають державні кошти на оновлення майстерень.
До проекту #100 майстерень комісією відібрано три заклади професійно-технічної освіти Київської області. Це, зокрема:
- Білоцерківський професійний коледж – «Оператор верстатів з програмним керуванням», «Токар», «Фрезерувальник»;
- Бориспільський професійний ліцей – «Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів»;
- Переяслав-Хмельницький центр професійно-технічної освіти – легка промисловість, швейний напрям.
Створення майстерень у навчально-практичних центрах буде відбуватись на засадах співфінансування. Це кошти державного, місцевих бюджетів та приватних партнерів.
Відповідно до порядку затвердженого постановою Кабінету Міністрів України умовою надання субвенції з державного бюджету є співфінансування з обласного не менше 30% від вартості проекту.
Уже наприкінці весни в закладах розпочнуться масштабні оновлення, а в наступному році здобувачі освіти зможуть навчатись на новому обладнанні в сучасних лабораторіях.
«Необхідно зазначити, що не лише в цих 3 закладах заплановане створення сучасних освітніх просторів. У 2024 році буде реалізовано іще низку проєктів в закладах професійно-технічної освіти – це створення лабораторій, майстерень, оновлення обладнання. Зміни відбуватимуться із залученням коштів роботодавців та міжнародних організацій», – розповіла Жанна Осипенко.
Зокрема такі проєкти вже реалізуються у Професійному ліцеї м. Українка, Бориспільському професійному ліцеї.
Заплановані зміни у Катюжанському професійному коледжі, Броварському професійному ліцеї, Богуславському центрі професійно-технічної освіти.
Зараз в області функціонує 21 навчально-практичний центр:
4 центри будівельного напряму;
4 – швейної промисловості;
2 – для сільського;
7 – для промислового виробництва;
3- для громадського харчування;
1- автомобільного транспорту.
Навчаються в таких центрах не лише учні, а й доросле населення.
«Ми бачимо позитивний вплив створення таких центрів на збільшення контингенту учнів та підвищення якості підготовки робітників», – підкреслила заступниця голови Київської ОВА.